Cuzco 1ste maand - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marleen Holst - WaarBenJij.nu Cuzco 1ste maand - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marleen Holst - WaarBenJij.nu

Cuzco 1ste maand

Blijf op de hoogte en volg Marleen

23 Juni 2016 | Peru, Cuzco

Hola Amigos!!!!!

Het is weer tijd voor een nieuw verslag, ik ben inmiddels ruim 2 maanden op weg :D! Mijn 1ste maand in Cuzco is ook al om, de tijd vliegt voorbij!

Deze maand heb ik veel beleefd, heel veel mensen ontmoet, en helaas ook na 2 weken een paar weer uit moeten zwaaien.. maar zo gaat dat dan...

Hier in Cuzco verblijf ik ook in een gastgezin, angelika, en julio en de 2 kleinkinderen waar ze op moeten passen.. 's Morgens voor ze naar school gaan is het altijd wel geschreeuw,, maar dat is normaal hier, en ben er ook al een beetje aan gewend..
De 1ste 2 weken sliep ik bij flora op de kamer, een erg goeie combi zo samen :D! In deze 2 weken heb ik met flora veel gedaan, een kathedraal bezocht, uiteten geweest met de anderen, lunchen boven op de berg, met het uitzicht over Cuzco, ijsjes eten en nog veel meer. In het 1ste weekend zijn we samen met Ailene naar de zoutmijnen geweest, daarna een opvang voor dieren bezocht en een lama/alpaca tuintje bezocht. Het weekend erna zijn we naar de Rainbow mountains geweest, een mooie tocht (je kon zelfs als je moe was nog een paard huren die je naar de top bracht), met als uitzicht de mooie kleuren op de berg! En dat was in het kort de 2 weken, helaas moest ik daarna de anderen alweer uitzwaaien, en korte maar hele leuke tijd:D!

Gelukkig zijn er nieuwe gekomen, en ook daar al heel wat mee gedaan!
Taartjes eten, ijsjes eten, uitgaan enz. En in deze 2 weken ook een hele leuke hike gedaan. Met christel en bram zijn we naar de koffieplantages geweest, van vrijdag t/m maandag. Heerlijk warm daar, maar wel heeel veel muggen.. Het was een mooie tocht om er heen te lopen, ongeveer 3 uur, tussendoor nog even gestopt om te kijken hoe die cacao daar word bereid (en natuurlijk geproefd :D). daarna door gelopen naar ons verblijf, waar we leuk ontvangen werden. s' Avonds gezellig gezeten, en de volgende dag hebben we geholpen met koffiebonen plukken, en 's avonds helpen schoonmaken, wat een werk 'respect'!!

De volgende dag zijn we een tocht gaan doen naar de warmtebronnen (3 soort warme zwembaden midden in de bergen!) Een hele uitdagende tocht, soms was de weg ineens weg.... en moesten we op aardig hoogte door een watervalletje klimmen, loop je langs de rivier, houdt het pad ook ineens op, en dus een stukje langs de kant door de stromende rivier moeten lopen, haha maar uiteindelijk de overkant gehaald met een soort kabelbaantje.. en heerlijk genoten van het warme water en het mooie uitzicht!! S' avonds weer heerlijk gegeten, en nog 1 nachtje slapen en alweer terug naar Cuzco... de tijd ging heel snel.

Deze week is het feest in Cuzco (eigenlijk deze hele maand zit vol feesten) en dus veel vrije dagen, zoals vandaag (donderdag) zijn christel en ik wezen paragliden :D, dat was ook super gaaf, en wat een uitzichten.. wauw!! verder gaan we deze week de feestdag meemaken (de dag van de zon) en verder een rustig weekje erachteraan. Want over 2 weken ga ik met christel 2 weken mee naar Bolivia, en een stukje chili, een mooi vooruitzicht weer :D!!

Vrijwilligerswerk:
Ik werk 2 dagen in de week bij gehandicapten, erg zwaar om te doen maar ook wel erg leuk! De kinderen kunnen niet lopen en die moet je dan elke dag masseren(bewegen) zodat alles blijft bewegen. Je moet ze ook eten geven, soms ook best naar om te zien, omdat niet goed kunnen kauwen enz.. Maar een goed project om hier te doen.
De andere 3 dagen ga ik naar een school in de bergen! Die kinderen zijn 5 jaar, en help ik mee les geven.. Dit is super leuk om te doen, en alle kinderen komen elke morgen naar je toe gerend om je een knuffel te geven. Na de school loop je met ze mee naar 'huis', ieder geval tot waar we de bus nemen, en tussendoor slaan de kinderen af richting hun huis. En dat is het begrip hier mee lopen naar huis...

Dit was mijn verslag alweer van de 2de maand. Je maakt hier nog zoveel meer mee, maar dan ben ik morgen nog aan het schrijven haha..
De omgeving is ook zo mooi! oude huisjes, leuke wegen, alleen maar tutterede auto's en nog veel meer!

Adios Marleen
Tot het volgende verslag:D

• 24 Juni 2016 - 00:29

Ans Beusink:

Wat een leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat je geniet heel mooi ben best een beetje jaloers had dit ook wel gewild haha
    Marleen blijf genieten voor je het weet ben je weer thuis heel veel groetjes van Jan en tante Ans

• 24 Juni 2016 - 17:40

Janneke :

Heerlijk om weer een verslag te lezen!!! Wat een gave dingen doe je daar. Heel veel plezier deze laatste weken in Peru. En voor daarna: goede reis! Erg benieuwd naar je volgende reisverslag! Geniet!

• 24 Juni 2016 - 22:33

Ingrid :

Super mooi verslag. .geniet er maar lekker van

• 24 Juni 2016 - 22:55

Hannie Oostendarp:

Weer een super leuk verslag Marleen, En wat fijn om te lezen dat je zoo geniet, en blijf dat doen,maar dat zit wel goed,

• 25 Juni 2016 - 00:07

Petra Westhoff:

Super zeg wat je allemaal mee maakt en ziet. Fantastische meid. Geniet ervan gr Petra

• 25 Juni 2016 - 06:42

Thomas Van Der Holst:

Super vet Marleen! Leuk om te lezen. Binnenkort een keer skypen!

Groetjes Thomas

• 25 Juni 2016 - 07:37

Marion:

Wat een gave ervaring Marleen! Dit neem je mee voor de rest van je leven! Fijn dat je zo'n leuk contact met de anderen hebt en allemaal van die superleuke dingen onderneemt met ze!
    De kinderen boffen maar met jou! Veel succes en plezier met je mooie avontuur!

Groetjes Marion

• 25 Juni 2016 - 09:03

Manon:

Wauw Marleen! Wat een levenservaring beleef jij nu... Echt geweldig!! Geniet!! Dikke knuffel! Liefs, Manon..

• 25 Juni 2016 - 10:00

Marlou:

Lieve Meid
    Wat gaaf wat gaat allemaal zeg! Wat een belevingen allemaal en wat super fijn dat je het zo naar je zin hebt daar!
    Mooie foto's! Ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Geniet en heel veel plezier!
    Liefs knuffel Marlou

• 25 Juni 2016 - 11:37

Ine Schenk:

Hoi Marleen , wat een super verhaal weer prachtig. En natuurlijk je foto's en filmpjes op Facebook , het is elke keer genieten als we jou blije lach zien.
    Heel veel plezier Marleen , liefs Willy en Ine

• 25 Juni 2016 - 20:40

Natascha:

Wat mooi Marleen en wat fijn dat jij het naar jouw zin hebt en jouw verslag super mooi beschreven ,ik verheug mij al op de volgende,geniet nog naar fijn van deze reis,heel veel groetjes en liefs Natascha

• 26 Juni 2016 - 21:22

Nienke Scheink:

Wouw Marleen, de tijd vliegt, 2 maanden weg alweer! Super leuk om te lezen wat je meemaakt en de foto's erbij maken het compleet! Paragliden, stoer & gaaf!! & wat een bijzonder werk doe je daar. Veel plezier & goede reis alvast naar Bolivia/Chili. Groetjes!

• 27 Juni 2016 - 20:35

Illya Te Braak:

Weer heer lijk om te lezen Marleen en fijn dat het goed met je gaat, Wat een ervaringen allemaal zeg. Iets om nooit meer te vergeten!!
    We hebben jou wel gemist op het Buurtfeest hoor!!!

Groetjes Illya