Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Marleen Holst - WaarBenJij.nu Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Marleen Holst - WaarBenJij.nu

Arequipa

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 Mei 2016 | Peru, Arequipa

Hola Amigos!!!!

Mijn eerste reisverslag word een feit! Krijg al veel te horen 'wanneer plaats je wat' haha.. bij deze gaat het gebeuren!

Ik ben nu ruim 3 weken onderweg, en nog 5 dagen te gaan in Arequipa, en mijn 1ste maand heb ik gehad!
Wel zijn deze 5 dagen nog veel Spaans leren, en dat is aftellen. 'Leren is echt niet mijn hobby.. Haha...' Het is ook best pittig, je leert echt de basis regels eerst, dus vooral schrijven, en leren... nog niet echt praten.. Maar goed dat komt wel als ik volgende week begin met mijn vrijwilligerswerk.... En daar kijk ik echt naar uit!!

Zo af en toe deel ik de pagina van mijn gastgezin/school, en dus af en toe zie je iets voorbij komen op facebook. In dit huis worden ook de lessen gegeven, je krijgt 1 op 1 les,, dus op je eigen niveau. Het gezin is echt super leuk! 2 gezellige dochters en een super aardige moeder!! Het eten is ook super!

In de 1ste paar dagen heb ik 2 Duitsers ontmoet, en die nodigde mij vaak uit om mee te gaan naar de stad, een hapje te eten, en gezellig te kletsen, Met Andrea, 1 van de Duitsers heb ik dat zelfde weekend ook de miste gelopen! 1 van de 3 vulkanen hier. Deze is 5880 meter hoog! Een behoorlijke PITTIGE klim... zand, dan weer rotsen(hoge rotsen), met 1 verkeerde beweging of misstapje, en je lag beneden.. dus opgeven was geen optie voor mij, omdat je de zelfde weg weer terug moest hahaha.. Maar we hebben het samen gehaald! Er zijn op de 2de dag aardig wat mensen afgehaakt, dus we waren best trots op onszelf :D
Helaas zijn hun de week erna alweer vertrokken, wel hebben we nog een afscheidsetentje gehad,,, daar heb ik een cavia gegeten :O:O.. pfff was best zielig! Maar goed, dat moest ik natuurlijk een keer proberen hihi... en het smaakte ook nog..

Verder heb ik een city tour gedaan, zo krijg je bijna heel Arequipa te zien, we zijn bij vrienden van Maria(is de gastvrouw) wezen eten, die wonen in een slobberwijk! was heel leuk om mee te maken! Samen met een jongen uit Australië, die hier ook sliep, naar de markt geweest... Hij zei me dat ik 1 of ander drankje echt moest proberen, hij vertelde wel dat het echt niet lekker was... maar heeeel goed voor je was.. dus proberen maar, met daarna nog 1 of ander aardappel met iets gehad... Dat viel dus totaal fout haha.. 2 dagen heel ziek geweest! Dat kan ik dus ook van mijn lijstje afstrepen ;P... en nooit meer iets op een markt eten (alhoewel ik dat wel wist) maar goed... ik ben van het proberen!
Verder Moederdag goed gevierd, met het gezin mee winkelen/boodschappen doen, Maria heeft de alphaka's en lama's hier laten zien, met een rondleiding hoe hier alles word gemaakt! Hele leuke truien worden hier van gemaakt,, maar dat is heel duur haha.. Ik vermaak me hier prima! Aankomende week ga ik met mijn lerares (even oud als ik) gezellig ergens wat drinken! Dus contacten leggen gaat ook prima ;D...

Het weer hier: ook een leuk punt haha... Het is hier overdag Heeerlijk!!! 25 graden, en je zit niet langer dan een half uur vol in de zon.. genieten dus.. wel is het hier om 18.00 uur donker.. en koelt het ook echt af! En in Cuzco is dat verschil nog erger...
's Nachts komt de trein 2 keer langs (langs het huis) met getoeter,, en een aardbeving.. en 's morgens rond half 7 komt de vuilniswagen langs met muziek.. dus altijd een wekker 's morgens!! maar daar begin ik ook aan te wennen haha..

Volgens mij is dit het ongeveer wel haha.. lang genoeg vind ik zelf ;)..
Tot de volgende update!!

Saludos Marleen

  • 15 Mei 2016 - 23:16

    Hannie:

    Hey Marleen,

    Wat leuk om zo mee te beleven hoe gaaf je het heb,
    Hoor ook veel leuke verhalen van je moeder,
    Het spaans dat zit wel goed jij red dat wel,
    Volgende week heel veel sucses en vooral heel veel plezier,van je vrijwillergs werk,

    Geniet er van,

    Heel veel liefs van deze kant Hannie en John xxxx

    P.S kijken uit na je volgende update

    SALOU from Eibergen

  • 15 Mei 2016 - 23:18

    Illya Te Braak:

    Hoi Marleen,

    Erg leuk om het te lezen allemaal. Super tof dat je dit allemaal doet! Blijf lekker genieten, maar dat doe je toch wel, en ik kijk al uit naar je volgende verslag en je prachtige foto's.

    Groetjes uit Hupsel

    Illya

  • 16 Mei 2016 - 00:25

    Lisa Hengeveld:

    He lieve meid,

    Leuk om iets van je te lezen!
    Veel plezier met het vrijwilligerswerk, geniet daarvan!

    Liefss,

    Xx

  • 16 Mei 2016 - 07:58

    Marion Te Braak:

    Hey Marleen,

    Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Super hoor wat je allemaal meemaakt en doet. Een ervaring voor het leven! Mooi dat je leuk contact hebt met de mensen daar!
    Wat ontzettend gaaf, maar ook best eng dus om zo'n vulkaan te beklimmen maar dat is aan jou natuurlijk wel besteed!

  • 16 Mei 2016 - 08:01

    Freddy :

    Hoi Marleen.

    Wat een mooie uitdaging en ervaring tot nu toe al.
    Erg Mooi om telezen dat alles goed gaat.
    Ben erg benieuwd naar je volgende verslag.
    Heel veel plezier en geniet ervan.

    Groetjes uit Eibergen

  • 16 Mei 2016 - 08:05

    Marion:

    Hoi Marleen

    Blijkbaar is er een stukje tekst weggevallen!

    Marleen ik wens je een toptijd toe de komende periode, succes met de Spaanse les! Laat snel weer van je horen, leuk om te lezen!

    Liefs Marion

  • 16 Mei 2016 - 08:06

    Yvonne Beusink:

    Wat leuk je reisverslag, Tot je volgende verslag ga nog heel veel genieten.
    Groeten Yvonne.

  • 16 Mei 2016 - 08:19

    Marieke Besselink:

    Hoi Marleen,

    Leuk om zo deelgenoot te zijn van jou reis. Eén maand om en al veel mooie en leuke dingen beleefd!! Super. Succes met je vrijwilligerswerk, geniet en tot je volgende verslag.

    Groetjes uit Eibergen, Marieke

  • 16 Mei 2016 - 08:50

    Manon:

    Lieve Marleen, Wat maak jij prachtige dingen mee! En wat heerlijk om te lezen dat je er zo van geniet! Het is een heerlijk verslag en erg leuk om zo een stukje met je "mee" te mogen reizen, ik vind je echt een kanjer, geniet van de dingen die komen gaan en laat ons daar lekker van meegenieten! Dikke knuffel!, liefs, Manon...Ps... Volgende keer ook een paar zinnen Spaans... HA Ha, leren wij er ook wat van! XXX!

  • 16 Mei 2016 - 11:19

    Marlou:

    Heej lieve meid,
    Wat leuk om dit allemaal te lezen.:) al die contacten, het Spaans, je klim, over je gastgezin
    Maar vooral dat het zo goed met je gaat!
    Je hebt het naar je zin.. FIJN!! :)
    Heel veel plezier en succes met het vrijwilligerswerk! Geniet nog van daar! :)

    Liefs Marlou

  • 16 Mei 2016 - 16:18

    Majorie :

    Hey Marleen!

    Heel leuk om te lezen! Wat een super leuke dingen die je allemaal doet. Heel veel succes en plezier met je vrijwilligers.

    Liefs Majorie

  • 16 Mei 2016 - 16:36

    Ria Engelbarts:

    Hoy. Marleen. Wat een mooi reisverslag. Je hebt al veel gezien,en het spaans leer je we.blijf je volgen. Gr.

  • 16 Mei 2016 - 19:06

    Ilse Reinders:

    Hey marleen,
    Wat een mooi verslag, fijn dat alles goed gaat en dat je het erg na je zin hebt.
    Nog heel veel plezier en tot je volgende verslag, leuk hoor!
    Groetjes

  • 21 Mei 2016 - 21:15

    Marga:

    Hoi Marleen
    Geweldig wat jij daar allemaal beleeft. Blijf genieten wij blijven je volgen.
    Groetjes Gerry en Marga

  • 31 Mei 2016 - 20:06

    Ans Beusink:

    Hoi Marleen
    Fijn dat het je goed gaat en dat je geniet een mooi verslag zag vaak al wat voorbij komen op FB
    tot een volgend verslag en geniet nog van alles
    groetjes Tante Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

In Peru

Actief sinds 18 Feb. 2016
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 4954

Voorgaande reizen:

21 April 2016 - 25 Februari 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: